Linki »

Strona główna
powrót
WYCIECZKA CHÓRU PARAFIALNEGO W BIESZCZADY
  19. 06. – 22. 06. 2014 r.

Bieszczady należą do Beskidów Wschodnich, które są częścią Zewnętrznych Karpat Wschodnich. To piękne góry, o zróżnicowanym krajobrazie oraz bogatej faunie i florze. Równie bogata jest historia osadnictwa w Bieszczadach i walk, które toczyły się na tych terenach w różnych okresach historycznych. Ponieważ większość chórzystów nigdy nie była w tym regionie Polski, dlatego Pani Małgosia Mikler – prezes chóru zorganizowała czterodniową wycieczkę w te piękne strony.

19.06.2014r.
Przed wyjazdem zmówiliśmy wspólną modlitwę, w której prosiliśmy Boga o prowadzenie i ochronę, tak, by szczęśliwie dojechać na miejsce i wrócić do domów. W tym dniu, wczesnym popołudniem, dojechaliśmy do Sanoka, gdzie zwiedziliśmy piękny Skansen etnograficzny. Należy on do najpiękniejszych muzeów na wolnym powietrzu w Europie. Pod względem ilości obiektów jest największym skansenem w Polsce. Na obszarze 38 ha prezentowana jest kultura polsko-ukraińskiego pogranicza we wschodniej części polskich Karpat (Bieszczady, Beskid Niski) wraz z Podkarpaciem. Poszczególne grupy etnograficzne (Bojkowie, Łemkowie, Pogórzanie i Dolinianie) posiadają oddzielne sektory ekspozycyjne. Odtwarzając typowe układy zabudowy wsi i zagospodarowania zagród na terenie Muzeum zgromadzono ponad 100 obiektów budownictwa drewnianego z okresu od XVII do XX wieku, gdzie obok budynków mieszkalnych, mieszkalno-gospodarczych i gospodarczych, w Parku znajdują się również obiekty sakralne ( cerkwie i kościoły). Późnym popołudniem dotarliśmy do miejscowości Jabłonka, gdzie zakwaterowaliśmy się w schronisku młodzieżowym. Wieczór upłynął pod znakiem zabaw i gier na świeżym powietrzu oraz wspólnego biesiadowania.

20.06.2014r.

Piątek to wyjazd do Polańczyka - rejs po Zalewie Solińskim oraz spacer po wale zapory i zapierające dech pejzaże na punkcie widokowym. Zbiornik ma powierzchnię ok. 22 km² i największą w Polsce pojemność (472 mln m³). Jezioro ma bardzo rozwiniętą linię brzegową (ok. 166 km przy średnim stanie wody z lustrem na poziomie 420 m n.p.m.), z licznie występującymi zatoczkami – ujściami strumieni. Maksymalna głębokość zbiornika to 60 m przy zaporze. Poniżej zapory znajduje się elektrownia wodna o mocy 200MW.
Drugi etap piątkowej wycieczki to Myczkowce, gdzie zwiedzaliśmy Skansen przy ośrodku Caritasu z pięknymi miniaturami budowli sakralnych oraz Ogród Biblijny, w którym w formie przestrzennej ( rzeźba, roślinność) przedstawiono wybrane fragmenty Pisma Świętego. Na terenie ośrodka zaśpiewaliśmy też pieśń „Ojcowski dom”. Następnie pojechaliśmy do Ustrzyk Dolnych, gdzie część z nas relaksowała się na basenie, inna - zwiedzała muzeum przyrodnicze a kolejna grupa spacerowała po mieście i odpoczywała w miejscowych kawiarenkach. Wieczór to wspólne grillowanie, śpiew i żarty.

21.06.2014r.

W sobotę udaliśmy się do miejscowości Majdan, koło Cisnej, gdzie znajduje się główna stacja Bieszczadzkiej Kolei Wąskotorowej – popularnej „Bieszczadzkiej Ciuchci”. Przejazd kolejką był okazją do podziwiania pięknych pejzaży i wzbogacenia wiedzy o historii i kulturze regionu. Następnie czekał nas spacer na Połoninę Wetlińską, na który odważyli się nieliczni. Wielu z nas zwątpiło w swoje siły, widząc strome podejście i obawiając się deszczu, który tego dnia dawał się we znaki. Warto w tym miejscu docenić naszą drogą Panią Franię, która mimo podeszłego wieku, bez większych problemów, dotarła na szczyt. Wieczorem, przy ognisku, próbowaliśmy się oswoić z myślą, że nasza wycieczka dobiega końca i nazajutrz wracamy do domów.

22.06.2014r.

Po wspólnym śniadaniu i spakowaniu bagaży wyruszyliśmy w drogę powrotną. Aby nieco przedłużyć miłe chwile, wstąpiliśmy do Łańcuta, gdzie zwiedziliśmy jedną z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce – miejscowy Zamek. Podziwialiśmy znakomicie utrzymane wnętrza mieszkalne i powozownię z okazałą kolekcją pojazdów konnych. Była tez okazja do spaceru po starym, malowniczym parku pałacowym w stylu angielskim.
Późnym wieczorem dotarliśmy do Międzyrzecza, zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń. Znaczna część kolejnej próby chóru upłynęła na wspominaniu wycieczki, dzięki której „naładowaliśmy akumulatory” przed czekającymi nas w najbliższym czasie występami. Dziękujemy naszej Pani Prezes za zorganizowanie wyjazdu.